Jak wybuch pandemii COVID-19 wpłynął na działalność Państwa firmy?
Podejmując liczne kroki do zapewnienia bezpieczeństwa naszych pracowników, dostawców i klientów, kontynuujemy produkcję bez zakłóceń. Przyjmujemy zamówienia i realizujemy dostawy w trybie regularnym. Bardzo zależy nam na tym aby klienci mogli liczyć na CIECH Resins jako niezawodnego partnera i dostawcę. Oczywiście jako firma międzynarodowa, wpływ pandemii odczuliśmy jeszcze zanim dotarła do Polski. Od połowy lutego monitorowaliśmy sytuację i wprowadzaliśmy działania zwiększające bezpieczeństwo pracowników, mając na względzie utrzymanie procesów produkcyjnych i obsługi klientów. Jednym z pierwszych kroków ukierunkowanych na zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracowników było ograniczenie delegacji zagranicznych do niezbędnego minimum. a następnie musieliśmy zrezygnować z wyjazdów aż do odwołania.Wyposażyliśmy zakłady produkcyjne w płyny dezynfekujące, wprowadzaliśmy możliwość pracy zdalnej i ograniczyliśmy spotkania wewnątrz i na zewnątrz firmy. Dla przewoźników i dostawców uruchomiliśmy specjalne procedury, dzięki którym zostały ograniczone kontakty między poszczególnymi osobami. Od połowy marca wprowadziliśmy obowiązkowy pomiar temperatury dla wszystkich wchodzących na teren zakładu.
Jakich zmian spodziewają się Państwo w sektorach, w których działacie? W branży materiałów kompozytowych?
W obecnej sytuacji wszyscy mierzymy się z mniejszymi lub większymi wyzwaniami i branża chemiczna nie jest wyjątkiem. W marcu nie odnotowaliśmy spadku popytu, w większości branż, do których dostarczamy nasze produkty, wolumeny zostały utrzymane. Jednak, obserwując globalną sytuację i niepewność w gospodarce, liczymy się z możliwością tymczasowego spadku popytu w każdej z kluczowych dla nas branż. Jesteśmy zatem przygotowani na różne scenariusze. Pozytywne trendy dostrzegamy w obszarze produktów niszowych – takich jak EPIDIAN® DECO – dedykowanych do wykonywania mebli i przedmiotów użytkowych na bazie drewna, tworzenia biżuterii i elementów artystycznych. Można to wytłumaczyć tym, że produkt ten jest często stosowany w małych warsztatach czy nawet warunkach domowych do produkcji pojedynczych, unikatowych elementów. Akurat na takie prace ze względu na ograniczenia, związane z pandemią, możemy aktualnie mieć nieco więcej czasu. Obecnie niektórzy z naszych klientów mają zamknięte zakłady produkcyjne ze względu na sytuację krytyczną w ich regionie, inni – w związku z zamknięciem fabryk ich klientów. To jest trudny okres dla nas wszystkich, sytuacja jest dynamiczna, więc ją bacznie obserwujemy i dostosowujemy plan działań do zmieniających się okoliczności. Oczywiście bardzo liczymy na to, że jesienne wydarzenia branżowe będą mogły się odbyć, ale jesteśmy też przygotowani na to że przed nami jeszcze długi czas komunikacji telefonicznej, mailowej i spotkań wideo. Niewykluczone, że sposób pracy w naszej branży, szczególnie opartej o relacje międzyludzkie, zmieni się na zawsze. Więcej spraw będziemy załatwiać na odległość, zmniejszy się liczba targów i konferencji branżowych, przeniesiemy handel i działania marketingowe z offline’u w online. Postrzegamy nowe wyzwania również jako możliwość do rozwoju i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań.
Czy w związku z obecną sytuacją podejmujecie Państwo jakieś działania charytatywne?

Kamil Majczak, Prezes Zarządu CIECH Żywice sp. z o.o.
Marek Piecyk, Członek Zarządu CIECH Żywice sp. z o.o.
Marek Piecyk, Członek Zarządu CIECH Żywice sp. z o.o.